Så här arbetar Företagsvärlden tillsammans med uppdragsgivaren:
1. Öppen och rak kunddialog.
2. Kartläggning av medarbetarskapets kvaliteter med hjälp av CCM-verktyget (www.ccmanagement.se)
3. Analys och konkreta förslag till förbättringsområden och utvecklingsinsatser.
4. Prioriterad plan för insatser, åtgärder, aktiviteter och förändringar. Formulering av tidsatta och mätbara mål för de högst prioriterade (alternativt mest akuta) förbättringsområdena.
5. Stöd till företagets chefer (alternativt ledning) av genomförande av planerade insatser.
6. Avstämning, uppföljning och förnyad mätning av medarbetarskapets kvaliteter och huruvida man nått uppsatta mål.
7. Förnyad analys, prioriterad plan för insatser och aktiviteter, fortsatt stöd för genomförande och så vidare.
8. Vid behov tillhandahålla interim chef och rekryteringsstöd av ny chef.
© Företagsvärlden